Terre Bleue’s fashion that stays with you: een nieuw hoofdstuk in Belgische mode die de tand des tijds doorstaat

In een wereld die in sneltempo transformeert, groeit de noodzaak voor bedrijven om hun visie te verhelderen en een duidelijk inzicht te ontwikkelen in wat de hedendaagse klant werkelijk verlangt. Terre Bleue, onder leiding van CEO Peter Perquy, herkent deze uitdagingen en staat klaar om een nieuw verhaal van Belgische mode te ontsluiten.

"In deze snel veranderende wereld is het cruciaal om scherp te blijven zien waarvoor we staan en wat de hedendaagse klant verwacht. Terre Bleue is een merk dat altijd in verbinding staat met zijn kernwaarden en de wensen van onze klanten," aldus CEO Peter Perquy.

Terre Bleue anno 2024 heeft zichzelf verder versterkt zonder zijn kernidentiteit te herdefiniëren. Een grondige oefening heeft ons geholpen te kristalliseren waarvoor Terre Bleue staat en wat ons merk betekent voor mensen. Ons DNA draait om 'care'. We koesteren een diepe liefde voor Belgische mode, synoniem aan kwaliteit. We zijn het merk waarvan je nooit spijt hebt dat je het koopt, mede omdat onze kleding is ontworpen om lang mee te gaan - Fashion that Stays with You," verklaart Peter Perquy.

Terre Bleue vertegenwoordigt niet alleen mode; het belichaamt een levensstijl. Het merk communiceert een boodschap van duurzaamheid, kwaliteit en tijdloosheid via collecties die zijn ontworpen om de tand des tijds te doorstaan. De merkidentiteit van Terre Bleue brengt verfijnde eenvoud, met kledingstukken ontworpen om geleefd te worden, en voegt een vleugje zachte luxe toe aan het dagelijks leven. Het merk belichaamt tijdloze designs voor zowel mannen als vrouwen, met een focus op individualiteit en liefde voor dierbaren. Fashion that Stays with You is niet alleen een belofte, maar een realiteit die Terre Bleue met trots waarmaakt.

"We geloven dat onze betrouwbare kwaliteit, frisse looks en vernieuwde aanpak, met verschillende drops naast een Never Out Of Stock, de ideale benadering zijn voor de Belgische consument. Terre Bleue staat sterker dan ooit tevoren, en we zijn vastbesloten om onze belofte van Fashion that Stays with You waar te maken," concludeerde CEO Peter Perquy.

Peter Perquy, CEO

De visie van Terre Bleue gaat verder dan mode; het vertegenwoordigt duurzaamheid op een menselijk niveau. Peter Perquy illustreert dit met het beeld van een moeder die een kledingstuk voor zichzelf koopt, maar na enkele jaren ontdekt dat haar dochter het uit haar kast heeft 'gepikt'. Terre Bleue is een merk dat gelooft in langdurige relaties met zijn klanten, beschouwd als een soort 'framily' - een community met een welbepaalde, goede smaak, bewust consumerend en kleding aankopend die over de jaren heen gedragen kan worden.

"We zijn toegewijd aan het bieden van een ervaring die niet alleen stijlvol is, maar ook duurzaam. Onze collecties zijn ontworpen met een oog op de toekomst, waarin Fashion that Stays with You niet alleen een belofte is, maar een realiteit die onze klanten dag in, dag uit ervaren," aldus CEO Peter Perquy.

De herpositionering van Terre Bleue omvat niet alleen vernieuwingen in de collecties, maar strekt zich ook uit naar de huisstijl en communicatie. Ook de 16 winkels van Terre Bleue zullen deze vernieuwde aanpak stapsgewijs weerspiegelen, met een refresh die in fases zal plaatsvinden. Het merk streeft naar een consistent verhaal en investeert aanzienlijk om een krachtige en coherente Terre Bleue-ervaring te creëren.

Terre Bleue, dat onderdeel is van Duror Fashion Group, is een community van winkeliers die samenwerken om de uitdagingen van de snel veranderende modewereld aan te gaan. Met 16 eigen winkels verspreid over Vlaanderen en een grote aanwezigheid in multi-brand stores, heeft Terre Bleue een breed bereik. CEO Peter Perquy legt uit dat het ondersteunen van winkeliers centraal staat in de missie van Terre Bleue: "Om de winkeliers te helpen een antwoord te bieden op uitdagingen, bieden we verschillende tools aan, zoals opleidingen bij Duror Fashion Group Academy, een sterke collectie, en een herkenbaar verhaal."

De DFG Academy biedt winkeliers de mogelijkheid om zich verder te ontwikkelen en hun klanten de best mogelijke ervaring te bieden. De sterke collectie van Terre Bleue, met zijn focus op frisse, tijdloze designs, is een onderscheidend kenmerk dat winkeliers helpt aantrekken op elk verkoopkanaal.

CEO Peter Perquy sluit af met een veelbetekenende quote: "Ik blijf investeren in Terre Bleue en sluit een avontuur over de grenzen niet uit. Onze toewijding aan duurzaamheid en stijl kent geen grenzen, en we kijken ernaar uit om ons merk verder te laten groeien en bloeien."

Voor meer informatie:

Mallika D'Huys

PR Manager, MMBSY

Over Terre Bleue

Terre Bleue is een Belgisch modemerk dat zich onderscheidt door zijn toewijding aan hoogstaande kwaliteit en tijdloze designs. Het is een merk met familiale roots, gestart in 2002 als een meer sportieve, casual lijn voor dames, geïnspireerd door the American way of life. Vandaag belichaamt Terre Bleue een nieuwe standaard in Belgische mode, waar stijl hand in hand gaat met vakmanschap, kwaliteit en duurzaamheid, en waar ze zich onderscheiden door veel meer te zijn dan louter een modemerk. Terre Bleue is een levensstijl, waar connecties met je gezin, framily en de natuur primeren. Met 16 eigen winkels en een grote aanwezigheid in multi-brand stores biedt Terre Bleue een toegankelijke en verfijnde winkelervaring. Voor meer informatie, bezoek www.terrebleue.com. Fashion that Stays with You - een belofte die diepgeworteld is in ons ontstaan en die we met trots waarmaken, onder leiding van CEO Peter Perquy.

Persberichten in je mailbox

Over Terre Bleue

Terre Bleue is een Belgisch men+women fashion brand voor iedereen die houdt van de dagelijkse luxe van tijdloos mooie kledingstukken die je lang kan dragen en wil delen over de generaties heen. Terre Bleue heeft 16 eigen conceptstories, een E-shop en een belangrijk whole-sale netwerk waar ze de 'effortless' lifestyle van Terre Bleue tot leven brengen met mooie kwaliteitskleding, accessoires, foot wear, home deco en unieke geschenken.